Korte rit naar Sandnessjoen - Reisverslag uit Sandnessjøen, Noorwegen van Mr and Mrs B Burggraaf - WaarBenJij.nu Korte rit naar Sandnessjoen - Reisverslag uit Sandnessjøen, Noorwegen van Mr and Mrs B Burggraaf - WaarBenJij.nu

Korte rit naar Sandnessjoen

Door: Dirk

Blijf op de hoogte en volg Mr and Mrs B

13 Augustus 2016 | Noorwegen, Sandnessjøen

Vandaag een mini-etappe van 82 km, maar eerst nog even naar de Torghatten, een berg met een gat erin. Best wel zin in een klimmetje van 45 minuten, maar het regende toch niets iets te hard. Daarom maar weer terug en op het aanbevolen uitkijkpunt nog een paar foto's gemaakt. Voordat we het door hebben zijn we precies op tijd bij Horn en kunnen vrijwel zonder te remmen de ferry op rijden. We blijven in de auto zitten, er is geen salon, gelukkig duurt het overtochtje maar 20 minuten. We staan vooraan, dus zijn als eerste weg.
Tijdens een droog moment koffie gedronken aan een de kust, op een camperplaats, ja hier zouden we het wel een paar dagen uithouden, wat een uitzicht (zelfs in de regen). Leuk openlucht museum bezocht en een college bootjes bouwen gekregen (de kielbalk moet niet vast verbonden zijn aan de spanten, geeft grotere flexibiliteit bij aan de grond lopen). Na wat onhandig voorsorteren als laatste in de rij voor de ferry naar Tjotta, en ook het laatste plaatsje in het ruim bezet, scheelde niet veel of we hadden twee uren mogen wachten.
Na een omweggetje naar Scandic Syv Søstern hotel gereden. Omdat het toch niet helemaal droog was een paar foto's vanuit de kamer genoemen. Morgen verder naar Ørnes.